Showkorps “D.I.N.D.U.A.-Oldekerk” schittert op het WMC!

“WMC Olé Olé”

Op zondag 23 juli hebben we voor de vijfde keer deelgenomen aan het Wereld Muziek Concours (WMC). Een fantastische beleving, die we graag met jullie delen. Met foto’s, filmpjes en natuurlijk met een verslag. Een extra lang verslag…

“The Road to WMC 2017”

Het was een lange, soms zware, maar bovenal een mooie reis naar het WMC. “The Road to WMC 2017”. Een reis die begon bij de staff met het bedenken van een programma: “A Journey Home”. Ook een reis, maar dan een reis naar huis. Deze reis is voor iedereen anders en iedereen heeft een eigen manier van reizen. Uiteraard mag bij deze reis muziek niet ontbreken. Met muziek begon het ook. Vele muzikale repetities in “De Smidse” volgden. De muziek werd steeds beter en beter. Daarna volgden vele showrepetities. Binnen, maar later ook buiten. Natuurlijk samen met de guardleden. De show kreeg steeds meer vorm en werd beter en beter. Dat moest ook wel, want het WMC kwam steeds dichterbij. Hoe dichterbij het WMC kwam des te harder werd er getraind. De laatste week van “The Road to WMC 2017” was het hoogtepunt in de reeks. Bijna elke avond stond er een repetitie gepland en daarnaast natuurlijk de uitzwaairepetitie. Na maanden, weken, dagen, urenlang trainen waren we er klaar voor. Op vrijdag 21 juli stapten we vol enthousiasme in de bus en werden we uitgezwaaid door vele familieleden. Op reis naar het zuiden, op naar het WMC.

EINDELIJK!!

“Op de camping”

Rond 6 uur kwamen we aan op Camping “’t Zinkviooltje” in Epen, waar het inmiddels al een gezellige boel was geworden. Verschillende familieleden en supporters waren ook naar het zuiden van het land afgereisd om alles van dichtbij mee te maken. Velen waren ook neergestreken op “onze” camping. Superleuk! Zelf zaten we in de groepsaccommodatie. Bij aankomst was er kort de tijd om een slaapplekje te bemachtigen en om jezelf klaar te maken voor de eerste training op Limburgse bodem. Een bodem die niet helemaal vlak was. De beenspieren moesten flink werken. Tot aan 21.30 uur, het einde van de training. Na deze training kregen de leden en vrijwilligers van het bestuur alvast een klein presentje aangeboden, als dank voor zijn of haar inzet voor het WMC. Hierna was het tijd voor ontspanning, de hapjes en drankjes kwamen buiten op tafel te staan. Een gezellige zomerse avond, het was nog lang onrustig in Limburg…

Op naar zaterdag!

“Zaterdag is de mooiste dag van de week”

Zaterdagochtend ging de wekker vroeg. Een wekker die eigenlijk overbodig was, want iedereen was op tijd wakker. We hadden er weer zin in, op naar het “trainingsveld”. We hebben de hele ochtend getraind, ditmaal bergopwaarts en met het thema: Black and white with a touch of gold. Een WMC-traditie bij Showkorps “D.I.N.D.U.A.-Oldekerk”. De laatste training verliep fantastisch en de tijd vloog voorbij. Voordat we het wisten zat de allerlaatste repetitie voor het WMC erop. Een apart gevoel. Maar lang om hierbij stil te staan was er niet, want de volgende activiteit stond op het programma; alvast sfeerproeven op het WMC, op naar het Parkstad Limburg Stadion. In het stadion van Roda JC scheen de zon volop. We genoten van alle optredens, waaronder het optreden van “Bicycle Showband Crescendo”, uit onze eigen mooie gemeente Grootegast. Een fantastisch optreden wat beloond werd met een luid applaus vanaf de volle tribune. En je wist als je naar elkaar keek, dit gaan wij morgen beleven…Het was dus goed om “even een kijkje” te nemen in het stadion. Iedereen had er nog meer zin in. Terug op de camping hebben we gezellig samen gegeten en op aanraden van collega korps “Sternse Slotlanders” de Wingbergerhoeve bezocht voor fruit &ijs. Hmm lekker. Hierna werden op de camping de laatste voorbereidingen getroffen voor de zondag. De schoenen werden gepoetst en de instrumenten moesten natuurlijk blinken! Ook werd er hier en daar nog wat doorgenomen. In tegenstelling tot de avond ervoor, was het zaterdag snel rustig. Iedereen ging vroeg op bed.

Op naar zondag!

“De 23ste

Eindelijk was het dan zover…het was ZONDAG 23 JULI. Deze datum stond al maanden rood omcirkeld in de agenda’s. Vroeg uit de veren dus. Snel een ontbijtje weg werken…kuch kuch…..dit ging bij velen vrij moeizaam…., de spullen pakken en het haar in model. Op naar Kerkrade. EINDELIJK! In de buurt van het stadion hebben we ons uitgebreid voorbereid op dit belangrijke optreden. We hebben een goede warming-up gedraaid en alle nummers nog een keer stilstaand doorgenomen. We waren er klaar voor, het gevoel was goed, op naar het stadion. Bij het stadion was er nog kort de tijd om even bij elkaar te staan. Midden in een grote kring hield ons stafflid; Herman Kooistra een allerlaatste speech. Met uitspraken als “Hier waar we nu staan hebben we zo hard voor gewerkt” en “Geniet ervan!” etc. etc. Een mooie en emotionele speech. Na nog wat succeswensen waren we er klaar voor en stonden we voor de ingang van het stadion.

WMC Kom maar op!

“Tranen van geluk”

Zondagmiddag 12.25 uur: eindelijk was het SHOWTIME!! Hier hebben we keihard voor gewerkt en dit was het allemaal waard. We hebben allemaal ons beste kunnen laten zien. Een geweldige show, ondanks de wind! Een show waar we erg trots op mogen zijn. Vol trots en onder een luid applaus van het publiek liepen we het stadion uit. Een mooie beloning. Buiten het stadion was de ontlading. Tranen van geluk en uitspraken als “Wauuuw wat was dit gaaf”, “Kippenvel”, Yeaaahhh” en “Ik wil nog een keer”!! Velen vlogen elkaar in de armen, een bijzonder moment. Met een tevreden gevoel hebben we wat gedronken en gegeten. Hierna zijn we op de tribune gaan zitten, om te genieten van alle andere optredens en om nog eens te kunnen zien hoeveel mensen er wel niet zaten. Want het stadion was goed gevuld.

Wauuww!!

“Zilver met een gouden randje”

Rond 17.00 uur klonken de welbekende klanken van “Shape of You” weer door het stadion. We kwamen op voor de prijsuitreiking. Spannend! Al snel kregen we onze punten te horen. De jury beloonde ons optreden met 77.38 punten. Een fantastische zilveren medaille. Op dit moment goed voor een zesde plaats van de 17 deelnemers in de First Division. Super! Voor ons voelde dit als zilver met een gouden randje. Met “YMCA” en een nat pak door de regen liepen we het veld af.

Lekker!!

“A Journey Home”

Bij de vrachtwagen hebben we voor alle supporters nog éénmaal freestyle “YMCA” gespeeld en werden we gefeliciteerd door iedereen. Hierna moesten we toch echt inpakken voor de reis naar huis. Een mooie en gezellige reis, met natuurlijk een korte pitstop bij de grote bekende gele M. Want zo ziet onze reis naar huis er vaak uit! Hmmmmm. In de bus kregen we nog een speech van een trotse voorzitter; Gerard Venema, waarbij iedereen werd bedankt voor zijn of haar inzet. Rond 23.00 uur kwamen we weer veilig thuis. Het was een lange, maar mooie reis.

“A Journey Home”.

“Nagenieten”

Maandag 24 juli, “The Day after”. Een dag waarop we konden bijkomen van het weekend en een dag om alle spullen uit te pakken. Ook camping “‘t Zinkviooltje” stroomde langzaam leeg. Ondertussen waren we nog steeds aan het nagenieten. Wat zijn er veel foto’s en filmpjes gemaakt en wat hebben we veel likes en reacties gekregen. Reacties uit verschillende landen en provincies. “Great Audition, i like the Sound of your Drum and Mallet Corps and the new Songs you’ve played like Shape of you from Ed Sheeran. Greetings and Congratulations from Germany.”—–“ Onwijs goede show neergezet. We hebben van jullie genoten! Gefeliciteerd!”——“Goed gedaan! Het was een top sfeertje met jullie op de camping en de gemaakte muziek. Groetjes van de twee meisjes uit Limburg”—–“Fantastisch neer gezet. Kippenvel. Nu maar duimen. Geniet nog ff na”—–“Was weer heerlijk om bij te zijn GENIETEN!!!!!” en nog veel meer… Bedankt allemaal, we genieten hier nog steeds van.

Geweldig!

“Laten we proosten”

Woensdagavond gaan we met alle leden en vrijwilligers proosten op een geslaagd WMC. Daarna gaan we allemaal genieten van een welverdiende vakantie. Een vakantie die we gebruiken om ons op te laden voor een nieuw seizoen. Een nieuw seizoen met nieuwe activiteiten en nieuwe optredens. We hebben er zin in. We wensen iedereen een hele fijne vakantie en voor alle deelnemers die nog mogen optreden op het WMC: HEEL VEEL SUCCES!

Proost!

“Bedankt voor alles”

Dan rest ons nog één ding en dat is iedereen bedanken die dit prachtige WMC-avontuur mede mogelijk heeft gemaakt. Alle sponsoren voor de financiële steun en in het bijzonder de WMC-sponsoren. VV Niekerk voor het beschikbaar stellen van de trainingslocatie en natuurlijk het gebruik van het gloednieuwe kunstgrasveld tijdens de uitzwaairepetitie. De gemeente Grootegast voor de “WMC-cheque” en de aanwezigheid van de wethouder en de burgemeester in het stadion tijdens ons optreden. Dit hebben we zeer gewaardeerd. Wiebenga Reizen voor het vervoer tijdens het WMC. Dit verliep altijd zeer goed. Familieleden, dorpsgenoten, vrienden enz. enz. voor het kopen van paaseitjes en overige financiële steun. Dina Pompstra voor het maken van de nieuwe uniformen voor de guard. Het zag er prachtig uit in het stadion. Onze dorpsgenoten die vaak muziek hadden in de achtertuin door de vele repetities in de buitenlucht. Net als de campinggasten van “t Zinkviooltje”. Bedankt voor jullie begrip. Verder willen we natuurlijk al onze supporters bedanken. Thuis, op de camping en in het stadion. Jullie waren geweldig. Dan hebben we nog het bestuur en de WMC-commissie. Jullie hebben met z’n allen erg veel werk verzet om dit alles mogelijk te maken. Super! Ook de MKZ-leden vergeten we natuurlijk niet. Jullie hebben wat afgesleept met spullen. Wat moeten we zonder jullie. Als laatste natuurlijk nog de leden en de staff-leden. Geweldig wat jullie samen hebben gepresteerd.

Nogmaals bedankt!

“Enthousiast geworden?”

Ben je enthousiast geworden na het lezen van dit verslag en het zien van alle foto’s en filmpjes van ons WMC-optreden en wil je meer informatie? Bijvoorbeeld omdat je lid wilt worden van onze vereniging, of omdat je ons wilt boeken voor een optreden, of omdat u met uw bedrijf ons ook wil steunen of voor overige informatie. Dan kunt u altijd contact met ons opnemen via info@showkorpsdindua.nl.

Wij zijn sociaal!

Foto’s

WMC 2017 – In vogelvlucht (fotograaf: Ilse Sijsling)

WMC 2017 – A Journey (Home) te be proud of (fotografen: Ilse Sijsling en Christiaan Sijsling)

Wereld Muziek Concours – A Journey Home – 23 juli 2017 (fotograaf: J.H. van der Molen Fotografie)